Деякі думки щодо впровадження нового Закону України "Про вищу освіту"
Ключові слова:
Закон України «Про освіту», «Про вищу освіту», рівень і ступінь вищої освіти, молодший бакалавр, бакалавр, спеціаліст, магістр, доктор філософії, професійний стандарт, кваліфікація, практика студентів, національна рамка кваліфікаційАнотація
Визначено низку питань, які потребують певного осмислення перед їх впровадженням, а саме: невідповідність Закону України «Про освіту» (1996); методологічно не виважену класифікацію рівнів і ступенів вищої освіти; необґрунтованість введення поняття «молодший бакалавр» з коротким циклом навчання і скасування підготовки молодших спеціалістів і спеціалістів; неправомірність прирівнювання дипломів молодшого
бакалавра і молодшого спеціаліста; спеціаліста і магістра; доктора філософії і кандидата наук; безпідставне скасування державного стандарту вищої освіти, складових стандарту вищої освіти «освітньо-кваліфікаційна характеристика», «засоби діагностики якості вищої освіти», галузевих стандартів і
введення понять з новим змістовним наповненням (стандарти освітньої діяльності, стандарти вищої освіти та ін.); відсутність обов’язкового розроблення професійних стандартів за участю роботодавців. Крім того, висловлено бачення проблем, які не знайшли чіткого визначення в новому законі. Це проблеми зв’язку стандартів професійної і академічної вищої освіти; організації та проведення практики студентів; визначення професійної кваліфікації; трактування поняття «автономія» вищих навчальних закладів; інженерної підготовки фахівців; використання Національної рамки кваліфікацій та ін.