Прогнозування напружено-деформованого стану висячих газопроводів при змінах зовнішнього навантаження

Автор(и)

  • Є. Й. Ріпецький ІФНТУНГ; 76019, м. Івано-Франківськ, вул. Карпатська,15
  • Р.Й. Ріпецький ІФНТУНГ; 76019, м. Івано-Франківськ, вул. Карпатська,15
  • О. Ю. Коробков ІФНТУНГ; 76019, м. Івано-Франківськ, вул. Карпатська,15

DOI:

https://doi.org/10.31471/1993-9973-2023-1(86)-29-37

Ключові слова:

висячий газопровід, прогнозування, напружено-деформований стан, зовнішнє навантаження, математичне моделювання.

Анотація

Запропоновано комплексну модель прогнозування напружено-деформованого стану висячих газопроводів при змінах зовнішнього навантаження, яка дозволяє виявляти екстремальні умови експлуатації газопроводу і уникнути негативних наслідків перевантаження. Розробку моделі прогнозування здійснено на позицях системного підходу і представлено у вигляді двох систем “газопровід” і “канатна підвіска”, між якими існують зв’язки, що відображають суть процесу зусилля-деформація. Відмічено особливість деформаційних процесів канатної підвіски, які визначаються відносним навантаженням. Розв’язана задача ізвизначенням положення статичної рівноваги системи “газопровід – канатна підвіска” на основі принципу мінімуму потенціальної енергії. Для положення статичної рівноваги сформовано умову узгодженості переміщень точок кріплення канатної підвіски до твірної газопроводу, яка використовується як критерій пошуку невідомих силових факторів. Модель побудована за принципом “пошук рішення”, де в межах заданого фактор- ного простору величин зусиль в утримуючих канатах вибирається їх оптимальна комбінація, котра задовольняєсформованомукритерію. За результатом математичного моделювання зроблено прогнозовану оцінку перерозподілу зусиль в канатній системі в залежності від зміни діючого на газопровід навантаження q. Так, зі збільшенням навантаження спостерігається зростання зусиль в крайніх канатах дещо вищими темпами, ніж для середнього. Перерозподіл величини зусиль в канатній підвісці залежить від її геометрії і податливості газопроводу і знаходиться в межах 10 %.

 

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Derkach M.P., Zubyk Y.L., Kychma A.O. Kompleksnyi pidkhid do otsinky tekhnichnoho stanu perekhodiv mahistralnykh hazoprovodiv balkovoho typu. Metody ta prylady kontroliu yakosti. 2005. No 15. P. 105-108. [in Ukrainian]

BanakhevychR.Iu.,KrupkaV.O.,Marchuk O.M. Dosvid diahnostychnoho obstezhennia vantovoho perekhodu MHI vatsevychi–Dolyna II

n. cherez riku Dnister. Teoriia i praktyka budivnytstva. 2011. No 7. P. 24–27. [in Ukrainian]

Zhovtulia L.Ia., Oliinyk A.P., Yavorskyi A.V., Karpash M.O. Rozroblennia metodyky otsinky napruzheno-deformovanoho stanuliniinykh dilianok mahistralnykh truboprovodiv. Metody ta prylady kontroliu yakosti. 2017. No1. |P.57-63. [in Ukrainian]

Krizhanivskiy E., Mykhalkiv V., Tara evskiy O. Influence of change of gas transportation mode on the stress condition of gas pipeline. Metallurgical and mining industry. 2016. No3. P.33-36.[inUkrainian]

Katrenko A.V. Osnovy systemnoho analizu ta metody pryiniattia rishen: pidruchnyk. Lviv: Novyi svit-2000, 2009. 396 p. [in Ukrainian]

Pyrih T.Iu., Doroshenko Ya.V., Matviichuk Ya.I. Doslidzhennia napruzheno-deformovanoho stanu balkovykh perekhodiv z pidtrymuiuchym elementom robochoho truboprovodu u vyhliadi fermy. Rozvidka ta rozrobka naftovykh i hazovykh rodovyshch. 2020. No 3(76). P. 71-84. [in Ukrainian]

Chernysh O.M. Vykorystannia umov enerhetychnoho balansu vkolyvalnykh protsesakh. Konstruiuvannia, vyrobnytstvo ta ekspluatatsiia mashyn. 2011. Vol. 41, Iss II. P. 106-109. [in Ukrainian]

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-03-20

Як цитувати

Ріпецький, Є. Й., Ріпецький, Р., & Коробков, О. Ю. (2023). Прогнозування напружено-деформованого стану висячих газопроводів при змінах зовнішнього навантаження. Prospecting and Development of Oil and Gas Fields, (1(86), 29–37. https://doi.org/10.31471/1993-9973-2023-1(86)-29-37